SteelSeries havde tre nye produktlancering, som særligt henvendte sig til den økonomiske gamer i målgruppen Generation Z. Målsætningen med kampagnen var at ramme og aktivere Generation Z med kampagnebudskabet “glow up”. Glow Up er et udsagn, som dækker over en gamer, der gennemgår en positiv udvikling hvad angår gamerens færdigheder.
Løsning
Til at ramme målgruppen indgik vi samarbejder med YouTuberne Jørgen Bjørn Hansen, Vitus Ramsing og Minervaller.
Fælles for youtuberne er, at de rammer målgruppen Generation Z og formår at skabe engagerende og flot indhold på deres kanaler. Vi ville rammer målgruppen på med flot produceret indhold på YouTube og aktiverede seerne med en TikTok challenge.
Der blev ikke brugt yderligere annoncekroner på TikTok, så alt omtale af TikTok Challengen skete gennem YouTube videoerne. Målgruppen tog rigtig godt imod denne TikTok challenge og der blev lavet +130 brugergenererede videoer under #steelsereiesglow.
Media
YouTube
Highlights
3
Influencer
760.000
Impressions
120.000
Reach
8.923
Engagement
9
Published Content
3847
Clicks
Content
Sådan kommer vi i gang
Få et uforpligtende udkast på hvordan vi vil kunne hjælpe din virksomhed med at skabe resultater.